W procedurze udzielenia zamówienia w drodze zapytania ofertowego komunikacja między zamawiającym a oferentami/wykonawcami odbywa się w języku polskim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, za pośrednictwem platformy elektronicznej dostępnej pod adresem https://urpl.ezamawiajacy.pl/pn/urpl/demand/notice/public/25292/details . Składanie ofert, wnoszenie pytań i przekazywanie wyjaśnień, zawiadomień odbywa się w formie elektronicznej za pośrednictwem ww. platformy w sposób określony w zapytaniu ofertowym.
W następstwie pytań i wniosków złozonych przez wykonawcę, w dniu 15 kwietnia br. zamawiący udzielił stosownych odpowiedzi/wyjaśnień, zawartych w pliku pn. "20210415 wyjaśnienie treści opisu przedmiotu zamówienia oraz wzoru umowy".
W nastepstwie pytań zgłoszonych przez wykonawcę w dniu 22 kwietnia br. zamawiający udzielił stosownych wyjaśnień/odpowiedzi (jak niżej):
1.Wykonawca nie posiada bezpośrednich punktów styku z siecią TPNET, ale posiada dwa styki z operatorem Netia, który zapewnia tranzyt międzynarodowy oraz krajowy z uwzględnieniem TPNET. Te styki to 2x100Gb. Czy Zamawiający uzna w takiej sytuacji wymagania TPNET za spełnione?
2. Czy wymóg zapewnienia QoSa jest podtrzymany? Zwracamy uwagę, że takie mechanizamy sa stosowane w sieciach MPLS, a nie w Internecie. Operator nie wspiera w cor'ze ze sieci internetowej takich mechanizmów na potrzeby klientów końcowych. Jedyna możliwość to konfiguracja QoS na routerze dostarczonym do serwerowni klienta, ale przy dostarczeniu dwóch niezależnych łączy z BGP, jest to mocno utrudnione. Co więcej nie wpłynie na podniesienie wysokiej już jakości usługi.
Ad. 1 i 2. W odniesieniu do ww. kwestii zamawiający podtrzymuje wszystkie wymagania określone w zapytaniu ofertowym.